- Urząd
- »
- Władze gminy
Władze gminy
Burmistrz – Dorota Przysiężna - Bator
Została wybrana na to stanowisko w wyborach samorządowych 21 października 2018 r.
Burmistrz wykonuje zadania określone w ustawie o samorządzie gminnym oraz innych przepisach
określających status Burmistrza.
Do zakresu działania i kompetencji Burmistrza należy w szczególności:
- kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i kierowanie Urzędem Miejskim;
- reprezentowanie Gminy i jej urzędu na zewnątrz;
- przedkładanie Radzie Miejskiej projektów uchwał;
- wydawanie zarządzeń oraz decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej;
- podejmowanie decyzji majątkowych zgodnie z przypisanymi kompetencjami ustawowymi;
- wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej Gminy.
Pełny zakres zadań jak i prowadzonych spraw określa Regulamin Organizacyjny UM w Kietrzu.
Burmistrz przyjmuje interesantów w poniedziałki od godz. 13:00 do 17:00.
Zastępca Burmistrza – Wojciech Błajda
Został powołany na to stanowisko 02 listopada 2023 r.
Do zakresu działania i kompetencji Zastępcy Burmistrza należy w szczególności:
- wykonywanie zadań powierzonych przez Burmistrza,
- zastępowanie Burmistrza podczas nieobecności w sprawach bieżących,
- sprawowanie nadzoru nad Referatem Projektów i Inwestycji, Referatem Gospodarki
Nieruchomościami oraz Referatem Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji.
Pełny zakres zadań jak i prowadzonych spraw określa Regulamin Organizacyjny UM w Kietrzu.
Zastępca Burmistrza przyjmuje interesantów w poniedziałki od godz. 13:00 do 17:00.
Sekretarz Gminy - Aneta Kopeczek
Pełni swoją funkcję od 4 sierpnia 2020 r. Sekretarz Gminy zajmuje się problemami nadzoru i organizacji urzędu, planowania i organizacji pracy, organizacji prac interwencyjnych i robót publicznych. Kieruje bezpośrednio Referatem Organizacyjno-Prawnym i odpowiada za właściwe funkcjonowanie Referatu Spraw Obywatelskich.
Do zakresu działań i kompetencji Sekretarza Gminy należy w szczególności:
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania i warunków działania urzędu;
- prowadzenie kontroli wewnętrznej w urzędzie;
- nadzorowanie i pomoc w przygotowywaniu projektów uchwał Rady;
- pełnomocnik Burmistrza ds. rozwiązywania problemów alkoholowych;
- urzędnik wyborczy;
- sporządzanie testamentów allograficznych.
Pełny zakres zadań jak i prowadzonych spraw określa Regulamin Organizacyjny UM w Kietrzu.
Sekretarz Gminy przyjmuje interesantów codziennie w godz. 10.00-14.00
Skarbnik Gminy - Beata Trzcińska
Pełni swoją funkcję od 1 stycznia 2019 r.
Do zakresu działania i kompetencji Skarbnika Gminy należy w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości jednostki;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- opracowywanie projektu budżetu Gminy i jego zmian;
- opracowywanie Wieloletniej Prognozy Finansowej i jej zmian;
- opracowywanie zbiorczych sprawozdań i ich analiz;
- kierowanie Referatem Finansowo-Podatkowym.
Pełny zakres zadań jak i prowadzonych spraw określa Regulamin Organizacyjny UM w Kietrzu.