Zapytanie ofertowe na wykonanie zadania, pn.: „Unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kietrz w roku 2023”
Gmina Kietrz
ul. 3 Maja 1
48-130 Kietrz
tel. 77 485 53 56, wew. 22 lub 34
NIP: 748 15 18 629
Regon: 531412898
Ogłasza procedurę zapytania ofertowego na wykonanie zadania, pn.: „Unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kietrz w roku 2023”.
Zakres prac obejmuje: demontaż, zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie materiałów zawierających azbest z 25 nieruchomości (zgodnie z załącznikiem nr 1 do zapytania ofertowego), położonych na terenie Gminy Kietrz.
Zadanie obejmuje:
- demontaż pokryć dachowych, transport i utylizacja (DTU) w ilości ok. 2 921,00 m2, tj. ok. 43,83 Mg* wyrobów zawierających azbest,
- zbieranie, transport i utylizację (TU) materiałów zdeponowanych na posesjach w ilości ok. 2 818,00 m2, tj. ok. 42,27 Mg* wyrobów zawierających azbest.
Łączna ilość odpadów zawierających azbest to szacunkowo ok. 5 739,00 m2, tj. ok. 86,10 Mg*.
Ofertę należy złożyć na druku stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego zapytania.
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował ogólną kwotą realizacji zamówienia.
I. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1. Zapytanie cenowe związane jest z wnioskiem, jaki Gmina Kietrz złożyła do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu
o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji na przedsięwzięcia realizowane w ramach Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest w 2023 roku. Na obecnym etapie postępowania Gmina Kietrz zobowiązana jest do wyłonienia wykonawcy, z którym zawrze umowę na demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwianie azbestu. Firma, która wykonywać będzie ww. prace musi posiadać uprawnienia konieczne do gospodarowania odpadami niebezpiecznymi, wynikające z obowiązujących przepisów prawa.
- Prace obejmować będą demontaż, zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie materiałów zawierających azbest. Szacunkowa ilość wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych do demontażu, załadunku, transportu oraz unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych zgodnie ze zgłoszeniami (wnioskami) właścicieli budynków została określona w załączniku nr 1 do niniejszego zapytania, stanowiącym integralną jego część. W związku z powyższym, przed złożeniem oferty wskazane jest przeprowadzenie przez Firmę lustracji w terenie w celu potwierdzenia ilości azbestu.
- Wybrany wykonawca musi zapewnić deponowanie odpadów na legalnym składowisku uprawnionym do przyjecia odpadów zawierajacych azbest.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, o którym mowa wyżej, ze względu na fakt, iż podane ilości wyrobów zawierających azbest objętych przedmiotem zamówienia określone zostały w sposób szacunkowy. Podstawą faktycznego rozliczenia będzie karta przekazania odpadów na składowisko odpadów niebezpiecznych (termin złożenia karty przez Wykonawcę- najpóźniej do dnia 29 września 2023 r.).
- Wykonawca otrzyma od Zamawiającego wykazy właścicieli nieruchomości, z których mają zostać usunięte wyroby zawierające azbest w celu skontaktowania się z właścicielami nieruchomości i uzgodnienia terminu wykonania usługi, a następnie usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu nieruchomości. Termin odebrania wyrobów zawierających azbest powinien być uzgodniony z właścicielem nieruchomości.
- Wykonawca będzie zobowiązany wykonać pełny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia dokumentacji, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej dla uzyskania końcowego efektu, określonego przez przedmiot zamówienia.
- Wykonawca musi posiadać aktualne uprawnienia zgodnie z Rozporzadzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2004 r. nr 71 poz. 649) zmienionym Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2010 r. nr 162 poz. 1089).
- Przed złożeniem oferty istnieje możliwość przeglądu w terenie nieruchomości wymienionych w załączniku do zapytania cenowego.
II. Do oferty cenowej należy załączyć następujące dokumenty:
1. Zezwolenie na zbieranie odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j.: Dz. U. z 2022 r., poz. 699, z późn. zm.).[1]
2. Dokument potwierdzający wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49, ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j.: Dz. U. z 2022 r., poz. 699, z późn. zm.).
3. Decyzję dla właściciela składowiska, na którym będą deponowane odpady zawierające azbest, zezwalającą na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest poprzez składowanie.
III. Po wykonaniu zadania Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia Zamawiającemu:
- Protokołów odbioru, podpisanych przez właścicieli nieruchomości, przedstawiciela Gminy i Wykonawcy, które zawierać będą co najmniej: imiona i nazwiska właścicieli nieruchomosci, adresy nieruchomości, z których usunięto wyroby zawierające azbest oraz powierzchnię i masę zdemontowanych lub zebranych (wcześniej składowanych) i masę unieszkodliwionych wyrobów zawierających azbest.
- Karty/kart przekazania odpadów zawierających azbest w celu ich unieszkodliwienia na odpowiednim składowisku odpadów azbestowych (najpóźniej w terminie do dnia 29 września 2023 r.).
- Oświadczenia o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych wraz z wykazem nieruchomości.
IV. Termin realizacji zadania: do 29 września 2023 r.
V. Oprócz ceny proszę również o podanie warunków płatności.
Ofertę zawierającą żądane informacje proszę złożyć do dnia: 17 kwietnia 2023 r.
Dopuszcza się złożenie oferty:
– w formie pisemnej na adres: Urząd Miejski w Kietrzu, ul. 3 Maja 1, 48-130 Kietrz
(adres zamawiającego)
lub
– za pośrednictwem poczty elektronicznej:
(adres e-mail)
Z up. Burmistrza
mgr inż. Ireneusz Kaczmar
Kierownik Referatu Ochrony Środowiska,
Rolnictwa i Melioracji
__________________________________
*Zastosowano przelicznik: 1m2 płyt = 15,00 kg
Załącznik nr 1-wykaz nieruchomości.pdf (621,32KB)
Załącznik nr 2- oferta cenowa.docx (19,56KB)