Nabór wniosków na usunięcie wyrobów zawierających azbest w 2022 roku
Nabór wniosków w ramach Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest na lata 2021-2023
Urząd Miejski w Kietrzu informuje, że dnia 24 stycznia 2022 r. rozpocznie się nabór wniosków od właścicieli nieruchomości z terenu gminy w ramach Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest w latach 2021-2023 z udziałem środków NFOŚiGW w Warszawie, udzielanego przez WFOŚiGW w Opolu. Celem programu jest wzrost ilości unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest.
Dofinansowaniu podlegać będą: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwianie materiałów budowlanych zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie Gminy Kietrz. Środki przeznaczone na dofinansowane pochodzić będą z:
- NFOŚiGW Warszawie- do 50% kwoty dofinansowania,
- WFOŚiGW w Opolu- nie mniej niż 35 % kwoty dofinansowania,
- dotacji z budżetu Gminy Kietrz,
- środków własnych beneficjenta (właściciela nieruchomości), który wpłaca na konto gminy wymagany wkład.
Wnioski należy składać osobiście w Punkcie Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Kietrzu w terminie do dnia 31 marca 2022 r. (włącznie).
Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Poniżej podajemy wykaz dokumentów niezbędnych do otrzymania dofinansowania:
- wniosek złożony do gminy (do dnia 31.03.2022 r.),
- załączniki do wniosku:
- oświadczenie o posiadanym tytule prawnym do budynku albo budowli lub lokali,
- w przypadku współwłasności (w tym współwłasności małżeńskiej) wymagana jest zgoda wszystkich współwłaścicieli,
- potwierdzenie w Referacie Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji, że dany obiekt budowlany został zinwentaryzowany w Urzędzie Miejskim w Kietrzu (osoby fizyczne) lub kserokopia informacji o wyrobach zawierających azbest, złożona do Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego (pozostałe podmioty),
- kopia „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” sporządzona wg załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.)- oryginał do wglądu,
- kopia zgłoszenia w Wydziale Architektoniczno-Budowlanym Starostwa Powiatowego w Głubczycach robót budowlanych lub decyzja o pozwoleniu na budowę, montaż, przebudowę, remont lub wykonanie innych robót budowlanych, obejmujących w swoim zakresie demontaż wyrobów zawierających azbest– zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane- oryginał do wglądu,
- dokument potwierdzający przyjęcie zgłoszenia robót budowlanych lub oświadczenie inwestora o braku sprzeciwu wobec ww. zgłoszenia,
- w przypadku przedsiębiorców, należy złożyć dodatkowo:
- potwierdzenie z wywiązywania się z obowiązku wnoszenia opłat za korzystanie ze środowiska i administracyjnych kar pieniężnych za przekroczenia lub naruszenia wymogów korzystania ze środowiska,
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie i w rybołówstwie, jakie otrzymał w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc oraz w dwóch poprzednich latach podatkowych lub oświadczenie o takiej pomocy w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
Dokumenty można pobrać w Urzędzie Miejskim w Kietrzu lub na stronie: http://bip.kietrz.pl/1782/227/ogloszenie-o-naborze-wnioskow-w-ramach-ogolnopolskiego-programu-finansowania-usuwania-wyrobow-zawierajacych-azbest-w-latach-2021-2023.html
Zainteresowane osoby proszone są o kontakt telefoniczny lub osobisty z Referatem Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji Urzędu Miejskiego w Kietrzu, nr tel. 77/485 43 56, wew. 22 lub 34.