- Dla mieszkańców
- »
- Elektroniczna skrzynka podawcza
Elektroniczna skrzynka podawcza
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (www.epuap.gov.pl) to system informatyczny służący udostępnianiu obywatelom oraz instytucjom publicznym usług administracyjnych drogą elektroniczną.
ePUAP to platforma (www.epuap.gov.pl), dzięki której obywatele i przedsiębiorcy mogą załatwiać sprawy urzędowe. ePUAP to także portal, na którym urzędy mogą udostępniać usługi bez konieczności ponoszenia, części lub nawet całości, kosztów wymaganych do ich świadczenia.
W Polsce, aby załatwić sprawy administracyjne, zazwyczaj trzeba osobiście stawić się w odpowiednim urzędzie. Ponadto wymaga to wypełniania wielu wniosków, w których należy wpisywać te same dane. System ePUAP to zmienia. To alternatywa dla papierowej administracji.
System ePUAP daje możliwość załatwienia wielu spraw urzędowych przez internet. Z ePUAPem można kontaktować się z dowolnego miejsca (dom, praca, podróż) i w dowolnym czasie (weekend, noc, wakacje) – sprawy urzędowe można załatwiać przebywając nawet poza granicami Polski.